Fredag!

hejhej!
 
igår vid tretiden hämtade jag lillkillen på skolan. jag gick och han åkte på sin scooter (kickboard) och vi småpratade lite som alltid. tills han helt plötsligt utbrister:
 " HEJDÅ BUSUNGE!" (på svenska) och sätter fart allt vad han kan därifrån. och jag med alla skolväskor, egenbyggda rymdskepp, matkassar och kaffe i handen fick helt enkelt springa efter. känns iaf bra att han snappar upp något av det jag lär honom.
 
ikväll ska jag & julia laga trerätters till min värdfamilj (det är ju hennes gamla värdfamilj) och det står SVENSKT på menyn :) först klassisk räkmacka, sen lax med västerbottenost och efterrätt blir glass med hjortronsylt. så nu ska jag gå och handla. 
 
ha en fin helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0