första veckan på mitt nya liv

Nu har jag bott i Englands huvudstad i exakt 5 dagar. 5 dagar som har gått så fort och innehållet så mycket att jag knappt ens vet vart jag ska börja. Anlände iaf i onsdags och då blev jag upphämtad på Heathrow av mamman i familjen. Var så nervös att det vände sig i magen på mig men allt gick super och fick en stor kram och bärhjälp när vi möttes på Terminal 5. Sen for vi hem till huset där de bor, och min arbetsplats ett år framöver. Där hade barnen och deras dåvarande au pair bakat kladdkaka och ritat teckningar och jag fick kramar av alla 3! (så fint) 
 
sen efter det har det varit full fart fram tills nu! har lekt med barnen hela dagarna, varit på utflykt och pysslat och bara haft det allmänt fint. känns sjukt bra so far och barnen är supermysiga och sociala. Klart att det kommer bli lite tufft för dom nu i början när en ny person ska ta över och sköta allt. men de verkar vara fina kids så det ska nog gå hur bra som helst :)
 
Sen bokade deras dåvarande au pair och som även är min roomie i lägenheten förtillfället upp hela helgen för oss! Igår var vi på en guidad harry potter tour tillsammans med en av hennes vänner. Den var sjukt awesome för hp-fans och man fick även lite andra roliga "fun facts" om london. Så helt klart värt! efter det chillade vi lite i vår lägenhet (kan inte fatta att jag bor i en lägenhet i LONDON!) och efter det blev det middag+bio. Imax för att vara exakt. alla bioupplevelser i jkpg kommer vara en fis i rymden om man jämför med detta. SJUKT coolt och stört bra bild och ljud!
 
Nu är det söndag-mitt-på-dagen och jag och min nyfunna vän/roomie/ex au pair for till Putney för att inhandla lite inredning till mitt(!!) rum! Det blev en spegel, lampa och en klädstång. Allt i rosa....
 
NU ska jag äntligen landa lite och bara chilla (vilket jag INTE gjort sen jag anlände) och ladda för min första RIKTIGA jobbdag i morgon och även för en pub-runda med 5 andra au pair-tjejer ikväll :)
 
 
Är så himla glad och det känns bara SÅ bra nu. London är fortf en av mina favoritstäder i världen och att få bo här känns AMAZING! Saknar mina ladies och min karl dock. (han kommer som tur är snart!) 
 
C YAA <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0