hej jag är en jättedålig bloggerska

HEJ! och förlåt att jag SUGER på att uppdatera den här bloggen. men det händer helt enkelt för mycket i mitt nya liv. men nu ska jag försöka uppdatera er om ALLT jag gjort sedan jag skrev sist.. haha. challenge accepted!
 
förra helgen (14-16de) började i Camden Town dit jag åkte med min faltmate Julia. Hade aldrig varit där innan och blev såklart kär i marknaden och dess underbara atmosfär och alltså MATMARKNADEN. dog doftdöden. hittade lite kläder och mina efterlängtade vans som jag letat efter i 1 år. äntligen! jag och julia hade det hur mysigt som helst och att det var 25 grader och strålade sol gjorde ju inte saken sämre.
 
fina julia och Camden Market (klicka för att se bilderna större)
 
 
 
på kvällen skulle Julia sitta barnvakt och jag hade bokat in en "girls night out" med linnea och cecilia som är två andra svenska tjejer som också är au pairer här. vi bestämde träff vid clapham junction och efter världens värsta bussresa genom galen londontrafik (resan tog 40 min, skulle tagit 15) så mötte jag upp linnea. vi åt på Mcdonalds eftersom jag är sämst på att planera mina måltider och sen gick vi till ett ställe som hette "Babel" och tog varsin öl medan vi väntade på Cecilia och hennes vän Jasmin. Babel var bara SÅ-HIMLA-FINT! men vi kände oss som såna kids eftersom alla var runt 30 typ. men vad gjorde det! vi hade det skitmysigt i väntan på de andra brudarna. När de sen kom drog vi vidare och körde "jag har aldrig" på en annan bar och sen dansade vi på "the underdog" FETT lyckad kväll! 
 
Cecilia, Jasmin & Linnea. Linnea på Babel och Babels fantastiska belysning
  
 
På söndagen följde jag och Julia med vår tredje flatmate, Minna, till "Thorpe Park" som är ett nöjesfält som ligger en bit utanför London. Det var amazing med några av de sjukaste bergochdalbanorna jag åkt! en sjukt lyckad dag med nya kontakter, god mat och bästa åkturerna! aldrig varit så trött som jag var sen på kvällen dock, haha!
 
sjuk bergochdalbana!
 
veckan gick sedan sjukt fort när det var jobb som gällde. tennislektioner, karate, kör, läxor och andra aktiviteter skulle utföras och dagarna rann förbi som ett rinnande vatten. barnen är så himla mysiga och familjen så himla fin. trivs verkligen så bra! är så lyckligt lottad.
Helgen som var nu blev betydligt lugnare, även om det inte betyder att den var sysslolös! på fredagskvällen åkte jag till cecilia och vi myste och drack kaffe och sen sov hon hos mig. På lördagsmorgonen var det dags för helgens höjdpunkt! London Street Art Tour! 4 h vandrande genom östra London där vi fick se ascoola gatukonstnärers verk, såsom Banksy (!!), Stick, Alice Pasquini, Sweet Toof mfl. det var så sjukt värt och helt klart värt pengarna. var helt tagen i 4 h av all underbar konst! så.himla.coolt. här kommer ett bildregn som är långt ifrån tillräcklig att beskriva hur awesome det var! :
 
snygga sandra och cecila
        
 
igår spöregnande det i London och var en typisk höstsöndag. jag och cecilia åkte runt hava london för att leta efter sushi, och när vi väl hittade ett öppet ställe så åt vi som kungar! på kvällen myste jag med julia och vi kollade på x-factor och år blåbär. så himla fint när regnet öste ner utanför. Nu är det måndag och det regnar fortfarande. barnen är i skolan så jag är lite ledig såhär mitt på dagen. väldigt skönt ändå.
Just nu lyssnar jag på Mumford and Sons nya skiva som ÄNTLIGEN är här. ryser och dricker litervis med tee. livet är ju rätt fint ändå? Igår åkte även några av mina allra finaste vänner till Asien för att bosätta sig där i 4 månader.. Visst, jag har redan varit ifrån dom i en månad. men det känns lite extra i hjärtat att veta att de nu är på andra sidan jorden. älskar er tjejer. här kommer en låt till er!:  A*Teens – Halfway Around The World
 
Puss! (nu ska jag bli bättre på att blogga så jag/ni slipper monsterinlägg)
LOVE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0